Aviation English
Lernen wie im Flug: Englisch für die Luftfahrt
Unsere Sprachkurse Aviation English sind auf die Anforderungen von Piloten, Fluglotsen und Angestellten der Luftfahrtindustrie zugeschnitten und werden deutschlandweit sowie an unseren Partnerschulen in England angeboten. Das Training fördert Ihr Sprech- und Hörverstehen – insbesondere im klaren Luftfahrtenglisch.
Wählen Sie aus den folgenden Modulen:
- Erreichen des ICAO Levels (Operational ICAO Level)
- Erhalten des ICAO Levels 4(Operational ICAO Level 4)
- Trainee ATC/Piloten/Bodentechniker: Erreichen, Erhalten und Überschreiten des ICAO Levels 4
Alle Einzelheiten über die Kurse, die wir in England anbieten, erfahren Sie direkt bei uns. Sprachkurse, die in Deutschland stattfinden, laufen über 4 Wochen mit 100 Unterrichtsstunden und richten sich an Mitarbeiter der Luftfahrtindustrie, die ICAO Level 3 haben und Level 4 erreichen müssen.
Jeder Kurs endet mit dem Luftfahrt Englisch Test (A.E.T.) Der Kursinhalt gibt mit seinen 6 unterschiedlichen Bereichen die Anforderungen der ICAO wieder.
Pronunciation | Structure | Vocabulary |
---|---|---|
Stress | Basic Grammar | Paraphrasing |
Rhythm | Sentence patterns | Succinct and assertive language |
Intonation | Tense forms | Abbreviations and acronyms |
Enunciation |
Fluency | Comprehension | Interactions |
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Linking words and phrases |
Understanding through masking (for example, background noise) | Ability to pass information |
Speed of communication | Distinguishing similar sounding | Ability to respond to unfamiliar situations |
Checking, clarifying, confirming, information |
Individuell anpassbar: der Kursaufbau
Die Inhalte der Kurse können jederzeit an Ihre Zielvorgaben angepasst werden. Ein möglicher Kursaubau könnte folgendermaßen aussehen:
Week 1 | Week 2 | Week 3 | Week 4 | |
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Monday | ||||
AM | Induction - Management of dialogue-Greeting- Reassuring | Technology - Giving reasons present and past | Dangerous Situations - Predicting, warning and expressing inevitability | Schedules and Arrangements - Talking about the future |
PM | ICAO Descriptors - Analysing Information | Machines & Devices - Paraphrasing, word stress, clauses | Checking & understanding - Question forms and intonation | A. E. II - Giving full responses |
Tuesday | ||||
AM | Health - Giving and receiving advice | The Future of Aviation - Stating Intent | Destinations and Geography - Describing position location and visual impression | Machines and Vehicles - Needs, preferences and feasibility |
PM | A. E. I - Background question forms | A. E. II - Problem solving and confirmation | A. E. I - Organisations - Summarising and evaluating | A. E. III - Managing conversation |
Wednesday | ||||
AM | Rules & Regulations - Asking and giving approval | Weather - Describingbr recent events, change progression | Investigations - Speculating, deducing and reporting | Mock A.E. TEST - Feedback |
PM | Directions - Giving and asking for clarification | Nationalities and Cultural Differences - Clauses and sentence stress | Error correction - Sentence stress | Orders - Emphasis and imperatives |
Thursday | ||||
AM | Procedure - Giving and receiving instructions - Describing a process | Perception/Senses - Offering and suggesting | Environmental trends - Expressing probability likelihood and consequence | Emergencies - Describing necessity |
PM | A. E. II - Readback - connected speech | A. E. III - Tempo, discourses makers and fillers |
A. E. II - Declaring and managing non- understanding | The Airport - Interacting and responding |
Friday | ||||
AM | Aviation History - Sequencing-Linking | Disasters & Emergencies - Past Events/avoided problems | Problems - Describing actions in progress | Final A. E. TEST |
PM | TEST | TEST | TEST | Exit Session - Feedback |